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Music Story

루이지 보케리니(Luigi Boccerini, 1743~1805)

by 정마에Zeongmae 2024. 8. 19.
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    보케리니는 18세기 후반 이탈리아가 낳은 뛰어난  첼로 연주가인 동시에 작곡가랍니다. 이탈리아, 프랑스, 독일, 스페인 등을 무대로 독주와 실내악으로 활동했습니다. 그는 작곡가로서 근대 이탈리아의 현악 합주 양식을 근세 프랑스 기악 형식과 결합시켜, 바이올린 음악에 있어서의 코렐리나, 타르티니와 같은 업적을 첼로와 실내악의 분야에 남겼습니다.

    보케리니는 루카에서 태어나 처음에는 아바테  베누치에게 사사하다가, 후에 로마에서 연구를 계속했습니다. 그는 1768년 파리에 정착해서 많은 아름다운 실내악곡을 작곡했고, 이듬해 마드리드에서 왕자의 가정교사가 되고, 후에 국왕에게도 음악을 가르쳤습니다. 스페인 국왕으로부터 궁정 실내악 작곡가의 칭호와 연금을 받았으며, 잠시 동안 뤼시앙  보나파르트의 원조를 받았으나, 빈곤과 병에 시달리다 세상을 떠났습니다.

    보케리니의 작품은 아름다운 멜로디, 우아한 형식, 경쾌한 감정을 특징으로 합니다. 이러한 특징은 가끔 하이든과 비교되는데, 하이든의 깊이와 힘에는 뒤떨어지기 때문에 500 곡이 넘는 그의 작품 가운데서 현재 연주되는 곡은 매우 그 수가 적습니다.

    보케리니의 작품은 첼로곡과 실내악곡에서 두드러지며, 특히 첼로 음악에서는 그 이전에 이탈리아와 프랑스에서 쌓아올린 첼로 주법을 커다란 협주곡에 확대시켜, 그 안에서 악구를 발전시키므로서 눈부신 비약을 시켰습니다. 그는 첼로에 명인기적인 성격을 주어서 독주 악기로서의 위치를 높이는 데 실마리를 만들었습니다.

    또 실내악곡의 첼로 파트를 협주곡의 높이로 끌어 올려서 실내악에 있어서의 낮은 음역의 역할을 확대 했습니다. 그의 연주와 작품은 조국 이탈리아보다도 독일과 프랑스에 영향을 주었으며, 특히 독일의 첼로 기법 개혁자인 론베르크를 낳게 한 요소를 만들었습니다. 

https://youtu.be/NSU6Ylxaobs?si=DGmsZ1vXxJ_4Wk58


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      Boccerini is an outstanding cello player and composer born in Italy in the late 18th century. He performed solo and chamber music in Italy, France, Germany, and Spain. As a composer, he combined the string ensemble style of modern Italy with the modern French instrumental style, leaving achievements such as Corelina and Tartini in violin music to the field of cello and chamber music.

    Boccerini was born in Luca, studied under Abate Benoit at first, and later continued his research in Rome. He settled in Paris in 1768 and composed many beautiful chamber music, became a prince's governess in Madrid the following year, and later taught the king music as well. He was given the title and pension of a court chamber composer by the King of Spain and received support from Lucien Bonaparte for a while, but died after suffering from poverty and illness.

    Boccerini's works feature beautiful melodies, elegant forms, and convivial emotions. This trait can sometimes be compared to Haydn, who, among his more than 500 compositions, is currently playing in very few numbers, as it lags behind Haydn's depth and strength.

    Cello and chamber music stand out in his works, and especially in cello music, he made a remarkable leap by expanding the cello technique accumulated in Italy and France to large concertos and developing phrases within them. He gave the cello a masterful character and created a clue to increasing its position as a solo instrument.

    The cello part of the chamber music was raised to the height of the concerto, expanding the role of the lower register in chamber music. His performances and works influenced Germany and France rather than his motherland, Italy, and in particular, created the element that gave birth to Ronberg, the German cello technique reformer.

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