오케스트라에 대한 기준은 18세기에 어느 정도 확립되었습니다. 하지만 아직 오케스트라의 편성이 통일되지 않은 상태였으며, 간혹 특이한 편성도 있었습니다.
드레스덴 오페라단의 유명한 카펠레는 당시 독일의 중요한 오케스트라 중의 하나로서, 1750년경 8개의 제1바이올린과 7개의 제2바이올린, 4개의 비올라, 3개의 첼로 그리고 3개의 더블 베이스로 구성되었는데, 이는 일반적인 현악기 편성에 접근하고 있음을 보여주고 있습니다. 여기에 2개의 플루트, 5개의 오보에, 5개의 파곳, 2개의 호른, 트럼펫들, 팀파니들이 추가되었습니다. 여기서 상당히 많은 수를 차지하는 오보에와 파곳을 볼 때 아주 놀라운 일이지만, 이것은 당시의 특징적 현상입니다.
1784년 '웨스트민스터 성당 (Westminster Abbey)'에서 열린 헨델 축제를 위해 구성된 오케스트라는 6개의 플루트, 26개의 오보에와 26개의 파곳, 여기에 물론 많은 수의 현악기들(48개의 제1바이올린과 47개의 제2바이올린, 26개의 비올라, 21개의 첼로, 15 개의 더블베이스)과 더불어 12개의 트럼펫, 12개의 호른과 6개의 트롬본이 함께 구성되었습니다. 1
온갖 수단을 사용한 이러한 거침없는 실험적 편성은 조화를 위한 유기적인 필연성에서 온 것이 아니라, 그러한 악기들이 쉽게 얻어질 수 있었다는 우연성에서 기인한 것입니다. 이것은 곧 바로크 시대의 정신, 즉 권위의식, 극단성과 화려함의 추구, 새로움의 욕구를 설명하고 있습니다. 말하자면 악기들이 존재한다는 이유 때문에 사용되었고, 이때 악기 편성이 어떻게 되느냐는 전혀 문제가 되지 않은 것이었습니다.
https://youtu.be/zdLZe-btrgA?si=1bdEBddRBqKLmtE0
Standards for orchestras were established to some extent in the 18th century. However, the organization of orchestras was not yet unified, and sometimes there were unusual arrangements.
The famous Capelle of the Dresden Opera was one of the most important orchestras in Germany at the time, consisting of eight first violins, seven second violins, four violas, three cellos, and three double bass around 1750, which showed that it was approaching the conventional string section. Two flutes, five oboe, five pogots, two horns, trumpets, and timpanis were added. Although it is remarkable in terms of the oboe and pogot, which account for a significant number here, this is a characteristic phenomenon of the time.
The orchestra, which was organized for the Handel Festival at Westminster Abbey in 1784, consisted of six flutes, 26 oboe and 26 pogots, as well as a large number of string instruments (48 first and 47 second violins, 26 violas, 21 cello, 15 double bass), as well as 12 trumpets, 12 horns, and 6 trombones.
This relentless experimental organization using all means did not come from an organic necessity for harmony, but from the coincidence that such instruments were easily obtained. This explains the spirit of the Baroque period, namely the sense of authority, the pursuit of extremity and splendor, and the desire for novelty. It was used because of the existence of instruments, so to speak, and at this time, it did not matter what the instrument was organized at all.
- 헨델 탄생 100주년 기념 음악제 [본문으로]
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