"소비자와 정서적 교감을 나누고자 하는 기업들에게 음악은 마케터의 여러 도구 중에서도 여전히 가장 신뢰할 만한 도구다. ••• 스타벅스의 경우를 살펴보자. 스타벅스는 카페를 성인들을 위한 완벽한 체험형 놀이터로 바꾸려고 애쓴다. 고객의 오감을 기분 좋게 자극하고 쓰다듬으면서 카페에 온종일 머무르고 싶어지게 만든다는 뜻이다. 거기에 중요한 역할을 하는 것이 바로 음악이다. 재미있고 톡톡 튀는 음악을 접한 고객들은 새로운 발견을 했다는 설렘을 느낀다."
- 닐 차일스(저널리스트)
https://youtu.be/rxHPoCA524s?si=yy34Q7z10yWP4xxx
"Music is still the most reliable tool among many marketers for businesses seeking to create an emotional connection with their customers. • • • Take a look at Starbucks. It strives to turn cafes into hands-on playgrounds that are perfect for adults. It stimulates customers' five senses and makes them want to stay in cafes all day long by patting them. Music plays an important role in that. Customers who encounter fun, pop music get excited about making a new discovery."
- Neil Chiles (journalist)
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