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Business

잘 듣는 사람이 성공한다(Those who listen well succeed.)

by 정마에Zeongmae 2025. 2. 1.
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     사업이나 제품을 주제로 컨택하거나 리크루팅을 할 때, 내 이야기를 일방적으로 들어줄 것을 강요해서는 안 된다. 내가 아무리 열정적으로 이야기해도 상대방의 마음이 열리지 않으면 내 정보들이 상대방에게 가서 닿지 않기 때문이다. 그럴 때는 듣기를 강요하기 전에 상대방의 현재 상황, 성격, 특징을 파악할 수 있도록 많이 듣고 많이 대화를 나눠야 한다. 효과적인 경청을 위해 반드시 다음의 사항들을 염두에 두자.

    1. 비즈니스가 지지부진하거나 손해를 보는 큰 원인은 '듣지 않는 습관'인 경우가 많다.
    2. 상대방이 이야기를 할 때는 도중에 끊거나, 화제를 내 쪽으로 돌리려 하거나, 이야기를 막지 말아야 한다.
    3. 다른 사람이 어떤 상황에 처해있는지 알기 위해 관심을 기울이고 주의 깊게 들어라.
    4. 나보다 경험 많은 사람의 이야기를 들을 때는 그 사람의 모든 이야기를 나를 위한 배움의 소재로 삼아라.
    5. 나와 다른 생각 혹은 반대되는 생각을 가진 사람의 이야기라 하더라도 즉시 반박하지 말고 우선 끝까지 들어라.
    6. 상대방의 이야기를 듣는 도중, 다음에 내가 무슨 말을 할 것인지 미리 생각해놓느라 중요한 메시지를 놓치지 않도록 주의하라.

2025.01.22 - [Business] - 협력적 소비(Collaborative Consumption)

협력적 소비(Collaborative Consumption)

협력적 소비(Collaborative Consumption)는 공유 경제(Sharing Economy)라고도 하며, 자신이 소유하고 있는 기술과 자산을 다른 사람과 공유함으로써 새로운 가치를 창출해 내는 경제 모델을 말한다.     

zeong.tistory.com

https://youtu.be/8hI2RcYRIa0?si=vR6lk2FCS-cfGce8

 


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    When contacting or recruiting about a business or product, you should not force them to listen to your story unilaterally. No matter how passionately you talk, if the other person is not open-minded, your information will not reach them. In such cases, you should listen and talk a lot to understand the other person’s current situation, personality, and characteristics before forcing them to listen. For effective listening, be sure to keep the following in mind.

    1. A major cause of business stagnation or loss is often the ‘habit of not listening.’

    2. When the other person is talking, do not interrupt them in the middle, try to change the subject to your own, or interrupt them.

    3. Pay attention and listen carefully to understand the situation the other person is in.

    4. When listening to someone who is more experienced than you, use their entire story as a learning material for yourself.

    5. Even if someone has different or opposing thoughts, do not immediately refute them, but listen to the end first.
    6. While listening to what the other person is saying, be careful not to miss important messages by thinking about what you are going to say next.

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