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독서-지식과 지혜를 찾아서

후회하기 싫으면 그렇게 살지 말고 그렇게 살거면 후회하지 마라(If you don't want to regret, don't live like that. If you're going to live like that, don't regret.)

by 정마에Zeongmae 2024. 12. 22.
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“안 되는 이유보다 할 수 있는 이유를 생각하라.”
- 다나카 도시유키,  「나는 13평 대박집 사장이다」 중에서

“일을 하다가 어떤 문제가 발생했을 때 남의 탓을 하거나 환경 탓을 하고 있는 동안은 절대로 성장하기 어렵습니다. 당연한 이야기로 들릴지 모르겠지만 이 '당연한 일'이 되지 않는 사람이 의외로 많습니다.”
- 다나카 도시유키, 「나는 13평 대박집 사장이다」 중에서

• 장사를 10년 했다고 해서 몸값이 올라가는 게 아니다. 경력으로 권위를 세울 수는 있지만, 알맹이가 없다면 허울뿐이다. 그런데 1~2년 차에도 눈에 띄는 성과를 내는 사람이 있다. 이들 특징은 똑같은 것만 반복하지 않는다는 것이다. 약간의 변화로 작은 성공을 맛보면서, 자기만의 꿈을 실현한다.

• 귀찮을 수 있지만 뒤처지지 않으려면 움직여야 한다. 또 그것을 통해 얻는 성과로 더 큰 것을 깨달았으면 한다. 좋아하는 것만 하고 살면 행복하겠지만, 형편없는 몸값이 되지 않으려면 생업에 투자하는 노력을 실행으로 옮기길 바란다.

• 많은 사람이 '알지만 하지 않는다.' 특히 자영업, 즉 장사하는 사람은 더더욱 그러했다. 문제점이 있어서 매출이 떨어지고 폐업하게 되는데, 그 문제점을 찾으려고 하지도 않고, 설령 찾고 인지했다고 하더라도 많은 사람이 고치려고 하지 않는다. 실행의 의지에 앞서 이미 멘털이 무너져 무언가를 하고자 하는 마음이 전혀 들지 않기 때문이다.

•부자들이 말하는 돈은 늘 똑같다. "돈을 좇지 말고, 돈이 오게 하라." '우리 동네 손님들의 지갑을 어떻게 하면 열 수 있을까?'만 생각한다면, 90년대 장사를 하는 것이다. 이제는 '가치를 어떻게 전달할까?'를 생각해야 한다. 좀 더 진화한 장사를 해야 똑똑한 손님들을 우리의 팬으로 만들 수 있다는 뜻이다. 중요한 게 바로 '손님이 생각하는 가치'이다. 그 가치를 심기 위해 더 많은 노력을 해야 하고, 더 많은 공부를 해야 한다. 가치를 충족시킨다면, 원가율이 낮아도 사람들은 구매한다. 단순한 등가교환으로는 장사를 잘할 수 없는 게 지금의 트렌드이다. 특히 무형의 것을 판매하는 입장에서는 더더욱 가치를 만들 줄 알아야 한다.

• 장사 마인드를 지켜주는 아이템 3
1. 책 : 해답을 알려주는 책이 많다. 책 속에서 솔루션을 찾았다.
2. 성향 : 기버, 매처, 테이커 성향 중 기버가 되라. 기버는 기버를 끌어당긴다.
3. SNS : SNS는 노력한 만큼 결과물을 주는 아주 정직한 친구다. 나의 매장과 나를 알리려면, 꾸준히 하루하루 계단을 오르듯 실천해야 한다. 그래야 차곡차곡 팬이 생기고, 손님이 생긴다. 중요한 건, 이렇게 생긴 팬과 손님은 일회성으로 끝나지 않는다. 이미 연결되어 있기 때문이 다. 한 번, 두 번, 심지어는 열 번도 더 구매한다. 우리가 장사를 하면서 SNS를 등한시하면 안 되는 이유다.

• 가장 중요한 건, 멘탈이다. 멘털만 스스로 관리할 줄 안다면 폐업 직전까지 갔던 매장도 다시 살릴 수 있다. 매출을 조금씩 점진적으로 올리는 건 그리 큰 문제가 아니라는 얘기다. 단, 림빅 스위치를 켜는 방법을 터득하고, 반드시 1%의 노력을 해야 가능하다.

• 망하지 않는 장사에 필요한 5가지
1. 멘토 : 단 한 명의 멘토보다 실무적인 멘토, 정신적인 멘토, 우러러볼 수 있는 멘토를 두는 것이 좋다. 멘토의 첫 시작은 나와 같은 업종의 장사를 하는 사람, 그리고 나 보다 조금 더 낫다고 판단되는 사람, 정신적으로 내가 본받을 수 있는 인성을 가진 평소에도 고개가 끄덕여지는 사람이다. 제삼자의 눈으로 지적해 바로 잡아주는 사람이 멘토다. 그러니 주변에서 쉽게 만날 수 있는 나만의 멘토를 만들어 객관성을 갖고 인사이트를 얻는다면, 당신은 자영업 시장에서 반드시 살아남을 것이다.
2. '커뮤니티' 활동 : 멘토가 1:1의 성격이라면, 커뮤니티는 집단지성의 힘이라고 생각하면 된다. 다양한 정보가 오가는 공간이므로 장사하는 데 필요하다. 쓸데없는 취미보다는 이런 커뮤니티에서 활동하면서 나의 존재를 알리면, 정보를 얻는 데에도 유익하다.
3. ‘손님이 매장의 영업사원‘이라는 마인드 : 경쟁자가 많아도 손님이 알아서 영업사원을 자처하면, 그 경쟁은 반드시 이기게 되어 있다.
4. 교육 : 교육을 들으면, 내공이 업그레이드되는 것은 분명하다. 책은 통찰을 얻는 정도로만 활용해도 돈 아깝지 않을 정도의 가치가 있을 것이라고 믿는다. 그런데 실무교육은 책 한 권 값보다 비싸지만, 그만큼 얻을 내용도 많다.
5. 실행

2024.12.17 - [독서-지식과 지혜를 찾아서] - 선입견을 버리면 기회가 되는 네트워크 마케팅

 

선입견을 버리면 기회가 되는 네트워크 마케팅

• 네트워크 마케팅은 조직을 구축하는 일입니다. 조직을 구축하면 그것이 내 자산이 되어 권리소득을 만들어 줍니다. 그 권리소득은 직장생활이나 자영업으로는 벌 수 없는 많은 돈도 벌게 해

zeong.tistory.com

 

https://youtu.be/Qi4n9DmEUqs?si=uqL2lrrRH8j5hk_4


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  “Think about the reasons why you can do it rather than the reasons why you can’t.”
- Toshiyuki Tanaka, “I am the owner of a 13-pyeong jackpot house”

  “If you blame others or the environment when a problem occurs at work, it will be absolutely difficult to grow. It may sound obvious, but surprisingly, there are many people who don’t do this ‘normal thing’.”
- Toshiyuki Tanaka, “I am the owner of a 13-pyeong jackpot house”

  • Just because you have been in business for 10 years doesn’t mean your value will go up. You can build authority with your experience, but if you don’t have substance, it’s just a facade. However, there are people who achieve remarkable results even in their first or second year. Their characteristic is that they don’t repeat the same thing. They taste small success with a little change, and realize their own dreams.

  • It may be annoying, but you have to move if you don’t want to fall behind. And I hope that you will realize something bigger through the results you gain from doing so. You will be happy if you only do what you like, but if you don’t want to end up with a pitiful value, I hope you put the effort you put into investing in your business into practice.

  • Many people 'know but don't do it.' This is especially true for self-employed people, or business people. There are problems, so sales drop and the business closes, but they don't try to find the problems, and even if they do find and recognize them, many people don't try to fix them. This is because their mentality has already collapsed before they have the will to execute, and they have no desire to do anything.

  • The money that the rich talk about is always the same. "Don't chase money, but make money come to you." If you only think about 'How can I open the wallets of my neighborhood customers?', you are doing business in the 90s. Now, you need to think about 'How can I convey value?' This means that you need to do a more advanced business to make smart customers your fans. The important thing is 'the value that the customer thinks of.' You need to put in more effort and study more to instill that value. If you meet the value, people will buy even if the cost ratio is low. The current trend is that you can't do business well with a simple equivalent exchange. Especially in the position of selling intangible things, you need to know how to create value even more.

  • 3 items that protect your business mindset
  1. Books: There are many books that provide answers. I found the solution in the book.
  2. Tendency: Among the tendencies of giver, matcher, and taker, become a giver. Givers attract givers.
  3. SNS: SNS is a very honest friend that gives results in proportion to the effort put in. In order to promote my store and myself, I need to practice steadily, like climbing stairs, every day. Then, fans and customers will gradually appear. The important thing is that these fans and customers do not end in one-time. It is because they are already connected. They buy once, twice, and even ten times more. This is why we should not neglect SNS while doing business.

  • The most important thing is mentality. If you know how to manage your mentality, you can revive a store that was on the verge of closing down. This means that gradually increasing sales little by little is not such a big problem. However, you need to learn how to turn on the Limbic switch and make 1% of your effort.

  • 5 things necessary for a business that doesn't fail
  1. Mentor: It's better to have a practical mentor, a mental mentor, and a mentor you can look up to rather than just one mentor. The first mentor is someone who does business in the same industry as you, someone who you think is a little better than you, someone who has a personality that you can emulate mentally, and someone you nod to in everyday life. A mentor is someone who points out and corrects things with a third-party perspective. So, if you create your own mentor who you can easily meet around you and gain insight with objectivity, you will definitely survive in the self-employment market.
  2. 'Community' activities: If a mentor is a 1:1 personality, you can think of a community as the power of collective intelligence. It is a space where various information is exchanged, so it is necessary for business. Rather than a useless hobby, if you make your presence known by participating in such a community, it is also beneficial for obtaining information.
  3. ‘Customers are the salespeople of the store’ mindset: Even if there are many competitors, if customers volunteer to be salespeople, the competition is sure to win.
  4. Education: If you receive education, it is clear that your inner strength will be upgraded. I believe that books will be worth the money even if you only use them to gain insight. However, practical training is more expensive than a book, but you will gain a lot of content.
  5. Execution

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