헨델이 작품 가운데의 남녀에게 감정을 표현시키고, 그들의 마음에 있는 비밀을 그 성격에 알맞게 사람들이 수긍하도록 자연스럽게 고백시키고, 감정을 음악으로써 나타내는 수법도 또한 흥미롭고 변화에 가득 차 있다.
헨델의 심리분석과 묘사의 방법에는 시대의 체계적, 합리적 정신이 반영되어 있다. 개개의 아리아는 한 인물의 성격의 다른 면을 나타낸다. 예컨대 오페라 "알세스테(Alceste)" 중에서 여주인공인 알세스테는 그녀의 마음을 뒤흔드는 여러 감정을 관객으로 하여금 그녀의 개성을 자연스럽게 이해하도록 하는 아리아를 부른다.
남편 아드메토스를 구해내기 위해서 생명을 바치려고 그녀는 첫 번째 아리아에서 남편에게 이별을 고하는데, 이 아리아는 상냥함과 애정에 넘친 품위 있는 비가인 것이다.
그녀가 죽기 전에 노래하는 두 번째의 아리아는 자부심 높은 용기와 만족의 격조를 지니고 있다. 그리고 헤라클레스가 그녀를 하데스에서 구해냈을 때 그녀의 노래는 넘칠듯한 환희와 기대에 가득 차 있다.
그러나 사랑하는 남편이 다른 여인을 사랑한다는 것을 알고서 그녀는 분노와 실망을 질투와 정열적인 발작에 가득 찬 아리아로써 노래한다. 그러나 다음 아드메토스와의 화해의 아리아에서는 이 노골적인 감정의 발작을 아드메토스에의 사랑의 새로운 표현에 의해서 부드럽고 온화하게 노래하고 있다.
하데스에서 궁전에 돌아온 그녀는 생의 기쁨을 매혹적인 선율로 우아하게 노래 부른다. 그리고 남편과 화해한 뒤의 마지막 아리아에서는 마음에서 우러나는 기쁨을 단순한 멜로디로써 표현하는데, 이 멜로디는 단순한 만큼 한층 더 인상적이다. 여섯 개의 아리아는 각각 알세스테의 성격의 다른 면을 나타내며 그 전부가 합쳐서 헨델의 묘사력의 예민함을 뚜렷하게 나타내고 있는 것이다.
2024.08.11 - [Music Story/서양음악사] - 헨델의 상징법 1(Handel's Symbolic Method 1)
https://youtu.be/5C5vgntr3Kg?si=k_dPUfDP3soDSHkK
Handel's method of expressing emotions to men and women in the work, naturally confessing the secrets in their hearts to people to accept according to their character, and expressing emotions through music is also interesting and full of change.
Handel's method of psychological analysis and description reflects the systematic and rational spirit of the times. Each aria represents the other side of a character's personality. For example, in the opera "Alceste", the female protagonist, Alceste, sings an aria that allows the audience to naturally understand her personality through various emotions that shake her heart.
In order to give her life to save her husband, Admetos, she says goodbye to her husband in the first aria, a dignified figure of tenderness and affection.
The second aria, which she sings before she dies, has a high tone of courage and satisfaction. And when Hercules saves her from Hades, her song is full of overflowing jubilation and anticipation.
However, knowing that her beloved husband loves another woman, she sings of anger and disappointment as an aria filled with jealousy and passionate seizures. But in the next aria of reconciliation with Admetos, this blatant seizure of emotion is sung softly and gently by a new expression of Admetos' love.
After returning to the palace from Hades, she elegantly sings of the joy of life with a fascinating melody. And in the last aria after reconciling with her husband, the joy from the heart is expressed as a simple melody, which is even more impressive as it is simple. Each of the six arias represents a different aspect of Alceste's personality, and all of them combine to clearly represent the sensitivity of Handel's description.
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