본문 바로가기
ESG & ECO re-born

Just Do It

by 정마에Zeongmae 2024. 4. 18.
728x90
반응형

브랜드 마케팅의 선두 주자 나이키는
대표적으로 제품을 홍보하지 않고
혁신과 도전이라는
자사의 상징적 메시지를 담은 콘텐츠만 광고하는 회사다.
단순히 제품을 파는 것이 아니라
가치와 이미지를 함께 파는 것이다. 
 

 
나이키의 슬로건 'Just Do It'은
전 세계에서 가장 성공한 마케팅 슬로건 중 하나다.
이는 도전적이고 진취적인 것을 추구하는
나이키의 모든 것을 설명해 준다.
제품 홍보가 아닌 단 한 줄의 슬로건만으로
배출을 10배 이상 늘린 것이다.

https://youtu.be/8hI2RcYRIa0

 


반응형

 
Nike, a leader in brand marketing,
typically does not promote products
but only advertises content
that contains the company's
symbolic message of innovation and challenge.
It is not just about selling products,
but about selling values and images together. 

Nike's slogan "Just Do It" is
one of the most successful
marketing slogans in the world.
It explains everything about Nike,
which seeks to be challenging and enterprising.
Rather than promoting a product,
a single line of slogan
more than tripled its emissions.

728x90
반응형

'ESG & ECO re-born' 카테고리의 다른 글

재생에너지  (99) 2024.05.14
수소에너지  (178) 2024.05.01
연료전지(Fuel Cell)  (104) 2024.03.26
기후변화로 인한 경제적 비용(Economic costs due to climate change)  (114) 2024.03.15
신재생에너지란?(What is Renewable Energy?)  (107) 2024.03.03